Zarzavat pentru iarna


Iata o reteta de zarzavat, usor de preparat, foarte gustos, ideal pentru ciorbe, dar si pentru tocanite, care ne va umple bucataria cu aromele verii, in miezul iernii.

Ingrediente:
10 kg rosii sanatoase si bine coapte
2 kg ardei gras
2-3 linguri cu varf de sare grunjoasa
10-12 legaturi de patrunjel
2-3 linguri de ulei
1 kg gogosari
Mod de preparare:
Spalam rosiile, le curatam de pielita (unele se curata foarte usor, altfel le scufundam inainte in apa clocotita) si le taiem in felii potrivit de mari, ca pentru mancare. Le punem intr-un vas mare.
Spalam si curatam ardeii si gogosarii, ii taiem fasii si ii punem peste rosii. Adaugam si patrunjelul spalat si tocat. Mai adaugam sarea, amestecam bine si lasam cateva ore pentru intrepatrunderea gusturilor.
Umplem borcane de 800 grame, le inchidem bine cu capace si le punem la fiert in bain-marie. Eu le-am tinut 60 de minute dupa ce apa a inceput sa clocoteasca. Apoi am oprit focul, le-am acoperit, le-am lasat pana a doua zi sa se raceasca lent, dupa care le-am aranjat in camara.
Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 15 borcane de 800 grame.


 

Comentarii

Postări populare