Cozonaci cu mere


 

Buna seara

În urma cu 15 ani am fost in Turcia că turist, dimineața mergeam la o cafenea sa mi beau si mi aduceau ceva dulce lîngă. Intr-una din zile mi au adus cozonac cu mere. Am cerut rețetă si mi au dat o. Dar am scris o pe o hârtiuță Și am căutat o foarte mult timp, ieri am găsit o intre o punguța cu amintiri. Dar să lăsăm vorba Și sa va las rețetă.
Ingrediente:
600 gr faina
2 oua
250 ml lapte
2 linguri cu zahar
10 g drojdie uscata
2 linguri cu unt topit
4 linguri cu ulei
1/4 lingurita cu sare
pentru umplutura:
1 lingura coniac
1 kg mere
100 gr zahar
50 gr unt
1 lingura scortisoara
1/2 lamaie
1 cana migdale
Mod de preparare:
Pentru aluat, frământă toate ingredientele enume­rate. Lasă aluatul să crească la loc călduţ, ferit de curenţii de aer, pentru 90 de minute. Intre timp, curăţă de coajă şi cotoare merele. Dă-le pe râzătoare şi pune-le la călit în untul topit. Adaugă zahărul, scorţişoara şi sucul de lămâie. Amestecă să nu se lipească. Adaugăm zi migdalele si mai lasam 5 minute.
După 10-15 minute, ia merele de pe foc şi lasă-le să se răcească. Răstoarnă aluatul pe masa de lucru unsă cu ulei şiîmparte-lîn două sau trei bucăţi, potrivi­te pentru tăvile pe care le ai.
Intinde aluatul şi acope­ră fiecare foaie cu merele răcite şi aromate. Rulează strâns şi pune într-o tavă unsă cu ulei.
Lasă din nou la crescut, de data asta până îşi du­blează volumul. Dă cozonacii la cuptorul încins, la foc potrivit, până se rumenesc (45-60 de minute). Taie doar după ce s-au răcit. 
Pofta buna!


Comentarii

Postări populare